Újdonság a Volkswagenről
2020.04.27.

Újraindul a gyártás a Volkswagennél Wolfsburgban

A Volkswagen Személyautók márka ma a wolfsburgi gyárban folytatta a járműgyártást a 6:30-kor kezdődő reggeli műszakkal
Volkswagen gyár

-        Az első gyártásba kerülő jármű egy Golf

-         A termelés a kapacitás 10–15% -án kezdődik, a következő héten kb. 40 százalékra       növekszik

-         Egy 100 pontos terv maximális egészségvédelmet biztosít a munkavállalók számára

-         Ralf Brandstätter, a Volkswagen személyautó márka ügyvezető igazgatója: „A termelés  lépésről lépésre történő újraindítása fontos jelzés a munkaerő, a márkakereskedések, a  beszállítók és a gazdaság egészének szempontjából.”

-         Az alsó-szászországi miniszterelnök, Stephan Weil meglátogatta az első reggeli műszakot a gyárban: „Gyorsan növeljék az autó eladásokat”.

-         Bernd Osterloh, az Üzemi Tanács elnöke: "Az újrakezdés során kollégáink egészségének    abszolút prioritása van."

A Golf gyártása kezdetben egy műszakban kezdődik - csökkentett kapacitással és hosszabb ciklusidővel. Ma mintegy 8 000 alkalmazott tér vissza a gyártócsarnokokba. Szerdán kezdődik a Volkswagen Tiguan és a Touran, valamint a SEAT Tarraco gyártása. A következő héten ismét megkezdik a több műszakos gyártást is. Ezzel egyidőben mintegy 2 600 beszállító, amelyek többsége Németországban található, folytatta a gyártást a Volkswagen fő üzemének. A munkaerő egészségének védelmét szolgáló intézkedéseket jelentősen kibővítették.

A termelés lépésről lépésre történő újraindítása fontos jelzés a munkaerő, a márkakereskedések, a beszállítók és a gazdaság szélesebb köre számára. A válság kezelésének szempontjából azonban ez csak az első lépés. További lendületre van szükség a németországi és az egész európai kereslet ösztönzése érdekében, hogy a termelési volumenek sikeresen növekedjenek.”- mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgató-helyettese.

Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil kommentálta: „Örülök, hogy a Volkswagen fokozatosan újraindítja a termelést. Példaértékű a munkavállalók egészségének védelme. Az Üzemi Tanács és az Igazgatótanács közösen egyedülálló koncepciót dolgoztak ki. Szerdán találkozom az autóipari központoknak számító Bajorország és Baden-Württemberg miniszterelnökeivel, hogy megvitassuk, hogyan tudjuk gyorsítani a jármű-értékesítést. Ha sikerül létrehoznunk egy olyan vásárlási ösztönzőt, amely egyidejűleg prioritást nyújt az ökológiai szempontoknak is, az jó lenne a foglalkoztatás, a gazdaság és az éghajlat szempontjából.”

Bernd Osterloh, a Csoport és az Általános Üzemi Tanács elnöke hangsúlyozta: „Az Üzemi Tanács számára kollégáink egészségének abszolút prioritása van a termelés folytatásakor. E célból általános munkaszerződést állítottunk össze mintegy 100 egészségvédelmi intézkedéssel; a Volkswagen e megállapodással szabványt állít fel a német ipar számára. A vezetők feladata, hogy a munka megkezdése előtt minden munkavállalót teljes mértékben tájékoztassanak az előírt intézkedésekről. Minden kollégának tudnia kell, mit kell tennie a saját és mások védelme érdekében. Ez egy másik példa arra, hogy miként figyelünk egymásra a Volkswagennél.”

A gyártás első hetének végére várhatóan mintegy 1 400 jármű készül el a wolfsburgi üzemben. A gyártás a következő héten több, mint 6 000 járműre növekszik, ahogyan a több műszakban történő üzemeltetés újraindul. Ez a koronajárvány kezdete előtti termelés körülbelül 40% -át jelenti. A márkakereskedők képesek lesznek járműveket értékesíteni az ügyfeleknek - a márkakereskedések kb. 70 százaléka már újból megkezdte üzleti működését. Zwickau után Wolfsburg a Volkswagen márkához tartozó németországi járműgyárak közül a második, amely március közepén kezdődött leállást követően folytatta a termelést. A szlovákiai Pozsonyban történő gyártás már múlt hétfőn megindult. A termelés felfutása megfelel az alkatrészek jelenlegi rendelkezésre állásának, figyelembe véve a koronajárvány tartós hatásait, a németországi és európai kormányzati követelményeket, az értékesítési piacok fejlődését és az ezekből következő üzemi működési módokat.

Andreas Tostmann, a Volkswagen márka Igazgatóságának a Termelésért és Logisztikáért felelős tagja hangsúlyozta: „A csapat maximális biztonságot nyújtó munkahelyekre tér vissza. A társaság és az Üzemi Tanács egy 100 pontos tervben állapodtak meg ennek biztosítása érdekében.” Ez a terv magában foglalja a távolságokra és a higiéniára vonatkozó külön szabályokat: a munkavállalókat felkérik, hogy minden reggel mérjék otthon testhőmérsékletüket, és mielőtt, lehetőleg munkaruhába öltözve, munkába indulnak menjenek végig az egészségügyi ellenőrző listán. A közlekedőutak elterelését úgy alakították ki, hogy elkerüljék az érintkezést, a padlón lévő számos távolságmérő jelzés útmutatásként szolgál a gyalogláshoz és a távolság megtartásához a találkozók során. A száj és az orr védelmét olyan területeken kell viselni, ahol a minimális 1,5 méteres távolság megtartása nem lehetséges. Számos területen mobil plexiüveg válaszfalak használatát vezették be. Az anyagokat gyakran nem a munkavállalók adják át egymásnak, hanem tárolókba helyezik. A csapatok több időt kapnak az eszközök tisztítására. Fokozódik a mosdók és közösségi terek tisztítási gyakorisága, és több száz további kézmosót telepítettek az üzem egész területén. A társaság a konferencia termeket irodahelyiségekké alakítja át, a hivatali idő meghosszabbodik, és ahol lehetséges, az otthoni irodai lehetőségek folytatódnak. Az információk és a tudatosság maximalizálása érdekében egyedül a wolfsburgi gyárban több mint 8 000 plakátot helyeztek ki, minden alkalmazott egy füzetet kapott, amely részletes információkat tartalmaz az óvintézkedésekről.

A Volkswagen megosztotta ezt a 100 pontos tervet világszerte több mint 40 000 beszállítójával és logisztikai partnerével. Normál működési körülmények között 71 országból 2 600 beszállító - ezek nagy része Németországban található - napi 21 000 különböző alkatrészt szállít a wolfsburgi gyárba kb. 2000 kamionnal és 100 vasúti kocsiban. Naponta mintegy 180 emeletes vasúti kocsi és mintegy 185 autószállító hagyja el a gyárat.